Izrada sistematizacije Podgorica

IZRADA PRAVILNIKA O UNUTRAŠNJOJ ORGANIZACIJI I SISTEMATIZACIJI RADNIH MJESTA

kroz Sistem menadţmenta ljudskim resursima i zahtjeve ISO 9001:2015 Sistem menadţmenta kvalitetom

CRNOGORSKI INSTITUT ZA RAZVOJ POSLOVNIH SISTEMA

Implementacija standardizovane unutrašnje organizacije i sistematizacije radnih mjesta, podrazumijeva izradu Pravilnika o unutrašnjoj organizaciji i sistematizaciji radnih mjesta koji će organizaciji, kroz Sistem menadţmenta ljudskim resursima i radnim procesima, služiti kao instrument upravljanja, optimizacije, kontrole, ocjenjivanja, mjerenja, obuka i razvoja zaposlenih i radnih procesa.

Naša metodologija izrade Pravilnika o unutrašnjoj organizaciji i sistematizaciji radnih mjesta je uskladjena sa normama i zahtjevima evropskih standarda a temelji se na zahtjevima ISO 9001:2015 Sistema upravljenja kvalitetom i pravnim regulativama Zakona o radu.

Rad našeg tima konsultanata je pored zadovoljenja pravnih i zakonskih regulativa, koncipiran da kroz proces implementacije i obuka pomogne organizacijama u njihovoj unutrašnjoj organizaciji, standardizaciji, optimizaciji i sistematizaciji radnih mjesta, radnih procesa i zaposlenih, sa ciljem unapredjenja i povećanja produktivnosti organizacije, efikasnosti zaposlenih i zadovoljstva krajnih korisnika.

Izrada sistematizacije Podgorica

Prednosti ovog modela sistematizacije radnih mjesta su:

* Uskladjeno i efikasnije korišćenje ljudskih resursa i radnih procesa

* Standardizovana i optimizovana organizaciona struktura sektora, radnih mjesta i broja zaposlenih

* Definisane pojedinačne odgovornosti i ovlaščenja za svako radno mjesto i svaki proces

* Definisane hijerarhijske pozicije diriktno nadredjenih i podredjenih

* Pruzimanje odgovornosti za svaki proces u slučaju odsustva zaposlenih

* Definisani uslovi za svako radno mjesto: Nivo obrazovanja, potrebni sertifikati, dodatna znanja, opisno radno iskustvo, stručne i lične kompetencije.

 

PROCES IZRADE I IMPLEMENTACIJE

 

1. UVODNI SASTANAK

Informisanje o procesima realizacije Izrade Pravilnika o unutrašnjoj organizaciji i sistematizaciji i

nacinu implementacije po završetku projekta. Odredjivanje koordinatora firme u procesu realizacije

projekta.

 

2. ANALIZA POSLOVNOG SISTEMA

Prikupljanje podataka od strane menadžmenta najvišeg nivoa o radnim mjestima, procesima i

resursima. Analiza nedostataka postojećeg stanaja i stvarnih potreba preduzeća za dalji rast i razvoj

kroz GAP analizu.

 

3. ORGANIZACIONA STRUKTURA

Na osnovu analize potreba rganizacije,u koordinaciji sa menadžmentom firme, izradjujemo

standardizovanu i optimizovanu unutrašnju organizaciju kroz izradu sematskog prikaza strukture

organizacije, definišemo nazive sektora i radnih mjesta, organizacionu hijerarhiju i optimalan broj

zaposlenih.

 

4. ANALIZA ODGOVORNOSTI ZAPOSLENIH

Prikupljanje podataka od strane zaposlenih elektronskim putem i kroz intervju,popunjavanja

obrazaca o dnevnim, nedjeljnim, mjesecnim i godisnjim radnim odgovornostima kroz radne

zadatke, procese i procedure za svako radno mjesto.

 

5. DEFINISANJE POJEDINAČNIH ODGOVORNOSTI

Obradom dobijenih podataka, izradjuju se detaljni opisi radnih mjesta kroz pojedinacne

odgovornosti zaposlenih za svaki proces i postavljena pravila u poslovnom sistemu.

 

6. DEFINISANJE OVLAŠĆENJA ZAPOSLENIH

U koordinaciji sa izvrsnim direktorom i menadžerima najvišeg nivoa, za odredjena radna mjesta

dodjeljuju se ovlašćenja za donošenje odluka, koršćenju pokretne i nepokretne imovine poslovnog

sistema…, na osnovu čega će se posebno zaduzivati.

 

7. SVRHA RADNOG MJESTA

Opisno definisati svrhu svakog radnog mjesta kroz opste zadatke, planove i ciljeve.

 

8. HIJERARHIJSKO PREUZIMANJE ODGOVORNOSTI

Kroz postavljenu hijerarhijsku strukturu, odredjene odgovornosti, zaposlenom dodijeliti mentorstva

za obuku i uvodjenje u posao novozaposlenih, doobuku zaposlenih, preuzimanje odgovornosti u

slučaju odsustva podredjenog ili nadredjenog, preuzimanje odgovornosti za efikasnost rada

podredjenih i ocjenjivanje zaposlenih.

 

9. OPŠTI USLOVI RADNOG MJESTA

Nivo obrazovanja, potrebni sertifikati, dodatna znanja, lične i stručne kompetencije zaposlenih i

opisno definisano radno iskustvo.

 

10. USKLAĐIVANJE SA PRAVNIM REGULATIVAMA

Uskladjivanje pravilnika sa Zakonom o radu kroz opšte, prelazne i završne odredbe kao i uslove,

prava i obaveze poslodavca i zaposlenog.

11. ODLUKA O USVAJANJU PRAVILNIKA

 

Sastanak sa menadžmentom za analizu i korekcije izradjenog Pravilnika o unutrašnjoj organizaciji i

sistematizaciji radnih mjesta (prethodno poslatog mailom na uvid). Zakljucenje procesa izrade i

verifikovanje Pravinika od strane Izvrsnog direktora.

 

12.OBAVEZIVANJE ZAPOSLENIH

Pravno obavezivanje za sprovedeni Pravilnik za svakog zaposlenog posebno kroz potpisivanje

Evidencije o prijemu nove sistematizacije za svoje radno mjesto, izrada Anexa Ugovoru o radu i

arhiviranje u personalni dosije.

Izrada sistematizacije Podgorica