Izrada sistematizacije Podgorica
IZRADA PRAVILNIKA O UNUTRAŠNJOJ ORGANIZACIJI I SISTEMATIZACIJI RADNIH MJESTA
kroz Sistem menadţmenta ljudskim resursima i zahtjeve ISO 9001:2015 Sistem menadţmenta kvalitetom
CRNOGORSKI INSTITUT ZA RAZVOJ POSLOVNIH SISTEMA
Implementacija standardizovane unutrašnje organizacije i sistematizacije radnih mjesta, podrazumijeva izradu Pravilnika o unutrašnjoj organizaciji i sistematizaciji radnih mjesta koji će organizaciji, kroz Sistem menadţmenta ljudskim resursima i radnim procesima, služiti kao instrument upravljanja, optimizacije, kontrole, ocjenjivanja, mjerenja, obuka i razvoja zaposlenih i radnih procesa.
Naša metodologija izrade Pravilnika o unutrašnjoj organizaciji i sistematizaciji radnih mjesta je uskladjena sa normama i zahtjevima evropskih standarda a temelji se na zahtjevima ISO 9001:2015 Sistema upravljenja kvalitetom i pravnim regulativama Zakona o radu.
Rad našeg tima konsultanata je pored zadovoljenja pravnih i zakonskih regulativa, koncipiran da kroz proces implementacije i obuka pomogne organizacijama u njihovoj unutrašnjoj organizaciji, standardizaciji, optimizaciji i sistematizaciji radnih mjesta, radnih procesa i zaposlenih, sa ciljem unapredjenja i povećanja produktivnosti organizacije, efikasnosti zaposlenih i zadovoljstva krajnih korisnika.
Prednosti ovog modela sistematizacije radnih mjesta su:
* Uskladjeno i efikasnije korišćenje ljudskih resursa i radnih procesa
* Standardizovana i optimizovana organizaciona struktura sektora, radnih mjesta i broja zaposlenih
* Definisane pojedinačne odgovornosti i ovlaščenja za svako radno mjesto i svaki proces
* Definisane hijerarhijske pozicije diriktno nadredjenih i podredjenih
* Pruzimanje odgovornosti za svaki proces u slučaju odsustva zaposlenih
* Definisani uslovi za svako radno mjesto: Nivo obrazovanja, potrebni sertifikati, dodatna znanja, opisno radno iskustvo, stručne i lične kompetencije.
PROCES IZRADE I IMPLEMENTACIJE
1. UVODNI SASTANAK
Informisanje o procesima realizacije Izrade Pravilnika o unutrašnjoj organizaciji i sistematizaciji i
nacinu implementacije po završetku projekta. Odredjivanje koordinatora firme u procesu realizacije
projekta.
2. ANALIZA POSLOVNOG SISTEMA
Prikupljanje podataka od strane menadžmenta najvišeg nivoa o radnim mjestima, procesima i
resursima. Analiza nedostataka postojećeg stanaja i stvarnih potreba preduzeća za dalji rast i razvoj
kroz GAP analizu.
3. ORGANIZACIONA STRUKTURA
Na osnovu analize potreba rganizacije,u koordinaciji sa menadžmentom firme, izradjujemo
standardizovanu i optimizovanu unutrašnju organizaciju kroz izradu sematskog prikaza strukture
organizacije, definišemo nazive sektora i radnih mjesta, organizacionu hijerarhiju i optimalan broj
zaposlenih.
4. ANALIZA ODGOVORNOSTI ZAPOSLENIH
Prikupljanje podataka od strane zaposlenih elektronskim putem i kroz intervju,popunjavanja
obrazaca o dnevnim, nedjeljnim, mjesecnim i godisnjim radnim odgovornostima kroz radne
zadatke, procese i procedure za svako radno mjesto.
5. DEFINISANJE POJEDINAČNIH ODGOVORNOSTI
Obradom dobijenih podataka, izradjuju se detaljni opisi radnih mjesta kroz pojedinacne
odgovornosti zaposlenih za svaki proces i postavljena pravila u poslovnom sistemu.
6. DEFINISANJE OVLAŠĆENJA ZAPOSLENIH
U koordinaciji sa izvrsnim direktorom i menadžerima najvišeg nivoa, za odredjena radna mjesta
dodjeljuju se ovlašćenja za donošenje odluka, koršćenju pokretne i nepokretne imovine poslovnog
sistema…, na osnovu čega će se posebno zaduzivati.
7. SVRHA RADNOG MJESTA
Opisno definisati svrhu svakog radnog mjesta kroz opste zadatke, planove i ciljeve.
8. HIJERARHIJSKO PREUZIMANJE ODGOVORNOSTI
Kroz postavljenu hijerarhijsku strukturu, odredjene odgovornosti, zaposlenom dodijeliti mentorstva
za obuku i uvodjenje u posao novozaposlenih, doobuku zaposlenih, preuzimanje odgovornosti u
slučaju odsustva podredjenog ili nadredjenog, preuzimanje odgovornosti za efikasnost rada
podredjenih i ocjenjivanje zaposlenih.
9. OPŠTI USLOVI RADNOG MJESTA
Nivo obrazovanja, potrebni sertifikati, dodatna znanja, lične i stručne kompetencije zaposlenih i
opisno definisano radno iskustvo.
10. USKLAĐIVANJE SA PRAVNIM REGULATIVAMA
Uskladjivanje pravilnika sa Zakonom o radu kroz opšte, prelazne i završne odredbe kao i uslove,
prava i obaveze poslodavca i zaposlenog.
11. ODLUKA O USVAJANJU PRAVILNIKA
Sastanak sa menadžmentom za analizu i korekcije izradjenog Pravilnika o unutrašnjoj organizaciji i
sistematizaciji radnih mjesta (prethodno poslatog mailom na uvid). Zakljucenje procesa izrade i
verifikovanje Pravinika od strane Izvrsnog direktora.
12.OBAVEZIVANJE ZAPOSLENIH
Pravno obavezivanje za sprovedeni Pravilnik za svakog zaposlenog posebno kroz potpisivanje
Evidencije o prijemu nove sistematizacije za svoje radno mjesto, izrada Anexa Ugovoru o radu i
arhiviranje u personalni dosije.
Izrada sistematizacije Podgorica